onsdag 21 oktober 2009

Ny bekantskap


Jag gjorde en ny bekantskap på lunchen. Mot alla odds har det öppnat en affär på Krukmakargatan, på Söder, som säljer tidningar, böcker och väl utvalda filmer. Denna affär gjorde mig alldeles varm i hjärtat. Affären bygger även verksamheten på en webbshop vilket är en förutsättning för affärer av detta slag idag.

Trenden går mot att nischa sig, när bokhandlar, skivaffärer och videobutiker slår igen en efter en så ploppar det upp butiker som säljer ett snävare urval av produkter och med fingertopp-känsla.
Vad som ligger i kassen får du se i morgon. En liten cliff-hanger!

Gå och hälsa på:
Papercut, Krukmakargatan 24-26, Stocholm

PS
Fick nyss veta av min über-trendiga och uppdaterade vännina Sara att Papercut funnit i 1,5 år. Jag vill bara tillägga det om det är fler som tycker jag är lite sen.

1 kommentar: