tisdag 3 november 2009

Min storebrors dotter



I förra veckan fick jag post, ett handskrivet kuvert och jag öppnade det med spänning. Kuvertet innehöll denna jättefina teckning som min storebrors dotter (6 år) hade skickat mig. Jag ringde för att tacka och för att reda ut lite detaljer angående innehållet i teckningen. Iris ville inte prata med mig så brorsan fick agera mellanpart. Jag fick veta att Iris upptäckt att jag hade haft namnsdag (7 okt) och ville skicka mig en namnsdagsteckning. Jag ville veta vem det var som hade röd tuppkamm och ring i näsan. Det ville inte Iris berätta. Jag undrade också om det var grodyngel i hinken. Det ville inte heller Iris berätta. Jag får nog spara den här teckningen tills Iris är si så där 17-18 år så tar vi och reder ut teckningen då i stället ... Klicka på bilden så får ni se alla fina detaljer.

3 kommentarer:

  1. Vilka härliga miner de har, och coolt att det droppar om den lilla pojkens fötter när han går upp ur sjön (?). Britta du måste vara hon med håven.

    SvaraRadera
  2. Ylva, enligt Iris (som inte ville prata med mig) så känner jag ingen på bilden. Jag försökte lokalisera och identifiera, men Iris nekade till alla försök. Som sakt jag kör en återkoppling om ca 12 år ...

    SvaraRadera
  3. Fantastisk! For en fantastisk tegning! This is art. And Iris is a true artist.

    SvaraRadera