lördag 23 januari 2010

Kunglig skrud, officiell förstås!


Om någon har missat det så kan jag informera att Kronprinsessan gifter sig i sommar med sin Daniel. På FORMEX-mässan visas nu i helgen den Officiella Bröllopsserien och jag kan konstatera att vi kan möblera om i både köksskåp, skafferi och även strö kungliga fröpåsar i trädgården med det officiella utbudet som kommer säljas i slott och koja från och med mars ...




Den Officiella Bröllopsseriens monter var välbesökt. Jag såg dock inga män ...

Gustavsbergs porslinfabrik presenterar kunglig bröllopstallrik.

Rörstrand presenterar en kunglig kaffeservis.

Cloetta dressar om Taragona till kunglig skrud.

Kiwiks Äppelmust presenteras i pistagegrön tetra med kungliga kronor på.

Cloetta serverar kungliga praliner.

Arvid Nordquist bjuder på kungligt kaffe.

Kaffet kan du med fördel dricka ur kunglig mugg från Upside.
(På vårt landställe i Gesunda har vi en bröllopsmugg med Prins Charles och Camilla Parker Bowles, hade även tidigare en mugg med Charles och Lady Di men den föll i golvet, kanske ett omen. En mugg med Vickan och Daniel skulle stå fint bredvid i köksskåpet!)

Jag kan förvara mitt kaffe i kunglig kaffeburk och ha de små kungliga pralinerna i burk med Viktoria och Daniel-lock från Upside.

2 kommentarer:

  1. Kan inte låta bli att undra: vad händer om någon av dem backar ur, eller helt enkelt säger "nej" under vigseln? Ångest... Hälsningar från en Republikan

    SvaraRadera
  2. Haha! Det vore sååå kul!

    SvaraRadera