fredag 26 november 2010

Inspirerande kväll

I går kväll blev jag medbjuden på inspirationskväll i Bemz Inspiration Store på Odengatan i Stockholm. Innan träffades L och jag på Vasastans trevligaste kvarterskrog Mården och åt lite mumsig Moules frites.


Förutom att det var kul att få se Bemz nya fina butikslokal så fick vi också höra grundaren och VD:n Lesley Pennington berätta om hur hon hamnade i Sverige (ack kärleken, den kärleken) och kom på den suveräna idén att sy upp möbelklädsel till just IKEA möbler och varför hon startade Bemz.


Efter det fick vi veta mer om moodboards och två av Bemz åtta  lifestyle kategorier som produkt- och designchef Lisbeth Johnson Toivonen och husdesignern Katarina Wiklund tittar på för att bygga upp ett kul och varierat urval för Bemz produkter.



Vi svärmade som humlor runt det stora bordet med alla tygprover ...



Vid kvällens slut delades den obligatoriska goodiebagen ut innan jag pulsade ut i snömassorna på Odengatan. Den packade jag upp hemma i köket och blev överförtjust i den fina knallgula lilla väskan. Tack L för att du tog med mig på en supertrevlig och inspirerande kväll!

2 kommentarer:

  1. Å vad trevligt! Själv var jag igår, vad jag gissar i dina jobbkrokar, närmare bestämt på Gondolen och drack bubbel :-)

    SvaraRadera
  2. Jenny, det stämmer. Jag jobbar i samma hus som Gondolen. Det är absolut det bästa stället att avnjuta ett glas bubbel och kunna njuta av utsikten!

    SvaraRadera