lördag 20 november 2010

Lördagsmorgon med stjärnfunderingar


Här sitter jag i köket med min soyalatte och lyssnar på programmet Stil i P1, i dag berättar Susanne Ljung bland annat om Donna Karan och DKNY:s framgångssaga i New York. Vill du lyssna i efterhand kan du göra det här.

Nu, en helg innan första advent, funderar jag på om det är helgerån att sätta upp julstjärnorna redan nu eller om jag ska göra det nästa helg som jag brukar?

På vår gata här i Enskede blir det varje år ett stjärnrally i husen. Det slår aldrig fel, när ett hus fått upp sina julstjärnor i fönstren dröjer det inte mer än en timme så hänger det stjärnor i varenda hus längst gatan. Det är som att trycka på startknappen till Den – Stora – Julstressen. Du får ju absolut inte vara sist med julstjärnorna, vad ska grannarna tro?  Frågan är bara – vad händer om jag hänger upp stjärnorna redan denna helg, följer grannarna efter?

Jag tror att svaret på den frågan är värt ett julexperiment!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar