fredag 31 december 2010

New York Dog Talk

Det är fredag i dag och jag brukar önska trevlig helg med ett kul djur och med fördel en hund. Jag har passa på att bekanta mig lite med några av alla New Yorks hundar jag träffat under veckan.


Swifty träffar jag inne på en järnaffär på Upper West Side. Hon berättar att hon är ute med matte för att köpa mattvätt och plåster. Hon är en Chiwawa i sina bästa år och tycker att matte överdriver när hon sätter på henne två fleesetröjor för att det är kallt ute. Herregud, jag är väl ingen Hot Dog pustar Swifty.


I snöstormen i söndags höll jag på att snubbla över Monk som studsar runt som en snöboll. Han älskar snö och vill inte gå hem fast matte vill.


I Central Park, på västra sidan kommer Graystone och Cally strosande med sin matte. Dom berättar att dom blev familjemedlemmar samtidigt som valpar och bott hela sitt liv med matte och husse i Dakota Building på West 72th Street. I bland träffar dom Yoko Ono i trapphuset som kliar dom bakom örat.

Dakota Building på West 72th Street där John Lennon blev skjuten utanför porten. 
Yoko Ono bor fortfarande kvar i deras lägenhet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar