torsdag 29 september 2011

Läppfavoriter!


Nu går vi in i den årstid då jag får lätt panik när jag lämnar hemmet och upptäcker att det inte ligger ett cerat i kappfickan. I morse hände just det när jag cyklade iväg. Väl framme på jobbet rotar jag, i lätt panik, runt i handväskans botten och fiskar upp hela fyra olika cerat. Plus de två som låg på skrivbordet. Det här är mina favoriter förutom Vaseline som snarare torkar ut läpparna än återfuktar. Den kommer jag inte köpa igen trots att jag gillar designen på burken. Carmex och Burt's Bees är stapelvara hemma hos mig och köps in varje gång jag åker till New York. Man får ju inte riskera att vara utan cerat och det får gärna ligga ett i varje ficka. Jag säger som Maria Montazami – Muuums!

2 kommentarer:

  1. Älskar Carmex på burk. Men när den kostar max 1 USD i US och NK tar 80 pix känns det ju lite löjligt.
    Tove

    SvaraRadera
  2. Visst, det är ett härligt påslag NK och alla andra butiker gör när dom importerar in Carmex. Jag är lite förvånad att inte Burt's har dykt upp här hemma, eller har den det?

    SvaraRadera