måndag 17 oktober 2011

Hösthelg på Sudret

Helgen tillbringades med min syster, systerdotter och nyopererad Cairnterrier vid namn Ludde. Vi gjorde precis det man ska göra en sen hösthelg på södra delen av Gotland. Njuta av naturen och de sista värmande solstrålarna. Här kommer helgen i bilder.

Morgonfrost i Fide.

 Frukostkaffe.

Morgonsällskap av Hanna och nyopererad Ludde.

Långpromenad till Holmhällar.







Hösttecken.


Syrrans hus i Fide.

På väg till Hoburgen.

Ludde och jag på äventyr.

Sommarens sista fjäril, en påfågelöga, hade letat sig in i stugvärmen. Tack syrran och Hanna för en jättemysig helg!

P S
Fick ett mail från min vän Klara som bor heltid på Gotland. Hon hälsar att Sudret på sommartid kallas Sudermalm. Jag förstår inte alls vad hon syftar på ... ;D

5 kommentarer:

  1. Åh! Gotland! Härliga bilder och lycka att få tillbringa en helg där nu.

    SvaraRadera
  2. Tack Johanna! :D

    Weronica, jag kan verkligen rekommendera en helg off season på Gotland. Så vacker och stilla.

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder! Ludde ser ut som en reinkarnerad Muffy.

    SvaraRadera
  4. Jättefina bilder, du är begåvad du Britta!

    SvaraRadera