söndag 27 november 2011

1:a advent och julbonanza

I fredags var nivån på min julfeeling lika med noll. Gråväder och plus 10 grader ute hjälper inte till nämnvärt heller. I lördags morse mjukstartade jag med att packa upp det senaste inköpet av årets pepparkasformar (en tradition att köpa någon eller några nya formar varje år, vi har snart två flyttlådor fulla). I år köptes ett kit in från IKEA. Till frukost läste jag två julspäckade magasin och kryddade min soyalatte med kanel.

I lördags var det också det årliga racet med att få upp julstjärnorna i samtliga fönster innan grannarna på gatan.

Jag vann tyvärr inte (det finns några pensionärer granngårds som fick upp sina julstjärnor redan i onsdags) men som god tvåa är jag nöjd med årets placeringen. Sen provsmakande jag Blossas årsglögg med kaffesmak. Med en isbit i glaset är den helt ok, till och med rätt god. Jag ger den en svag 3:a av 5 möjliga.



I dag på 1:a advent har jag bakat lussebullar och vi har adventsglöggat och haft oss. Så nu, så här på söndagskvällen, är jag helt omställd och hela helgen har gått i julens tecken. I kväll avrundar jag med en riktigt julklassiker, Love Actually på TV3 kl 22.00. Det blev en riktig julbonanza helt enkelt.

3 kommentarer:

  1. Klart mycket mysigare att titta in till alla andra som advents-donar. Hemma hos dig kändes det riktigt mysigt! Här hemma toppar vi nu adventsfirandet med en kräksjuk son.
    Tur för oss som har en tvättmaskin och en pepparkaka som väntar.

    Fin kväll framför tv'n!

    SvaraRadera
  2. Skridskoänkan, det var ju inget vidare med kräksjuka i huset. Hoppas sonen mår bättre i dag. Du har ju tre advent kvar att dona runt på. Tur är väl det! :D

    SvaraRadera
  3. Låter som en alldeles underbar adventshelg!

    SvaraRadera