tisdag 8 november 2011

Lägesrapport från SoFo

Nu har jag suttit på min nya arbetsplats i en dryg vecka och så här ser min dagliga vy ut. Vi börjar komma i ordning och få bort dom värsta flyttkartongs-högarna. I förra veckan gick jag runt med kameran och dokumenterade för att det är kul att se hur kontoret tar form. Därför kommer här en liten bildkavalkad som visar "före-bilder" så kan jag sen visa "efter-bilder". Jag får återkomma när glasväggar är monterade och alla möbler och hyllor på plats.





Det här skrivbordet kan vi kalla en kreativ arbetsplats!

 Mycket "Bra-Att-Ha-Saker" hittar vi i flyttkartongerna ...

Det här är Göran och han är en autodidakt typsnittvirtuos. Se hans fina typsnitt här. Just nu håller vi på att modifiera hans typsnitt Siri för en logotyp som jag jobbar med för tillfället.

Rumpa, eller rundpingis som det heter, är en motionsform jag ser fram emot att praktisera på någon lunch framöver. Än så länge används bordet som förvaringmöbel. Längtar ...



Här är den så kallade frilanshörnan. Här sitter just nu en fotograf, en retuschör, en copywriter, en grafisk design-praktikant från Berghs och två grafiska designers. Jag är en av de sist nämnda och sitter längst bort i hörnet.

2 kommentarer:

  1. Ser ut att finnas utrymme för härlig kreativitet att studsa omkring i rummet...

    SvaraRadera
  2. Oj så härligt kontor...kreativiteten måste flöda....Trevlig helg!

    SvaraRadera