lördag 3 december 2011

Min önskelista

Det här ska bli spännande! Jag lägger upp min önskelista här och så får jag se om jultomten läser min blogg.

Mina gamla Ulle är utslitna. Dom här Shepherdtofflorna är precis vad jag behöver. Dom har gummisula vilket gör att jag kan använda dom utomhus på altanen svala sommarkvällar.

 Det här armbandet har jag suktat efter länge ... Numbers i design av David & Martin

Jag åt lunch på Urban Deli här om dagen och blev lite kär i denna grå ullpläd. Den fanns i deras julhörna. Pläden är framtagen i samarbete med Klippans yllefabrik.

Den här lilla röda skålen skulle passa bra bredvid min röda Mariskål till bredden fylld med julkolor och råsa skumtomtar.

Den här boken önskar jag mig för att just den här knepiga mannen har betytt mycket för mig, för större delen av mitt yrkesverksamma liv (1991 satte jag mig framför min första Mac). Steve Jobs har gjort mina arbetsdagar mycket enklare, roligare och vackrare.

Efter att ha njutit i flera år av mina kuddar med mönstret Manhattan och Terrazzo i soffan så har Aristidia, seglat upp som en ny mönsterfavorit. Den skulle passa bra in i kuddfamiljen. Jag får även habegär när jag ser det präglade mobilfodralet och plånboken i skinn.

Snart kommer hon på film med Michelle Williams i huvudrollen. Boken Fragment: dikter, dagboksanteckningar, brev längtar jag efter att läsa. Marilyn Monroes egna anteckningar kanske ger mig en ny bild av en konstruerad Femme Fatale.

Min favoritparfym har tagit slut och har nu en tid tjyvat på min mans Eau de Toilette. Nu råkade jag hitta den kraftigt prisreducerad och tänker stilla att vi kanske kan dela om jag får en i julklapp. Jag älskar doften av cederträ, ekmossa och plommon och det står ju faktiskt att den är unisex.

Så, kära jultomte, jag har faktiskt varit snäll i år. Nästan hela tiden.


2 kommentarer:

  1. Din lista kopierar jag och skickar till tomten! Parfymen lät spännande , kanske kan till och med en migränmänniska som jag få lukta lite gott ibland.

    Det är också viktigt att kuddfamiljen regelbundet utökas , för allas trevnad liksom :-)!!!

    SvaraRadera
  2. Skridskoänkan Carina, du får gärna kopiera listan, bara tomten hittar rätt skorsten! :D Angående parfymen så får du väl gå i väg och provlukta och se om migränen släpper in den.

    SvaraRadera