tisdag 30 oktober 2012

En skruv lös?

Ja, jag vet. Jag måste vara helt cockobeng i huvudet som har alla mina mobiltelefoner kvar. Dom ligger i en massgrav längst ned i skrivbordshurtsen. Den gula Sony till vänster är dock inte en mobiltelefon utan en mobil kassettbandspelare, en så kallat Walkman. För er som är födda under 90-talet så kan jag informera om att dom var väldigt poppis under 80-talet då man kunde GÅ OMKRING och lyssna på sitt favorit-kassetband. Av någon outgrundlig anledning har jag sparat den också.

Just nu äger jag en iPhone 3GS och den börjar bli ett samtalsämne så fort jag plockar fram den, "åh, har du den fina runda modellen kvar, det var länge sedan jag såg en så'n". Jag verkligen älskar den (i snart 3 år) men nu sjunger den på sista versen. Ringa går toppen (stänger bara ner sig ibland), messa går ok och surfa går trögt och jag kan inte uppgradera till nytt OS för då är det verkligen tack och adjö för min älskade lur. Så nu måste jag ta ett beslut, vill jag ha iPhone 5? Hjärtat säger ja, magen säger vänta eller pröva en annan lur. Hur ska jag, som vägrar använda mekanik utan äpplelogotyp, göra?

De jag känner som äger iPhone 5 just nu har problem. Min älskade 3GS tror jag inte överlever tills iPhone 5.2 lanseras, när det nu blir. Snälla, ge mig råd!

(Steve, varför gick du ock dog, kom tillbaka!)

4 kommentarer:

  1. OK du ska få ett råd från en som älskar sin Mac. Köp en Samsung!
    Jag blev lite trött över hypen när Iphone kom. Alla skulle ju ha en. Det är då jag blir motvallskärring istället.

    Så jag gick från Ericsson till Samsung. Det var snarare så att min sambo hade köpt en touchtelefon och den låg kvar i lådan. Han hade inte tid att sätta sig in. Tyckte att det kan väl du göra. Det tog kanske tre dagar sedan var jag såld. Nu när jag jämför med Iphone så tycker jag att Samsung är så himla mycket bättre. Jag byter inte bort den i första taget :-)

    Prova vettja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips och råd. Jag ska ta mig till närmaste mobilaffär och ta mig en närmare titt på Samsung. Bonussonen har en ny Samsung och den här så himla stor! Jag sitter inte och spelar som han gör så jag kan nog tänka mig en modell mindre.

      Radera
  2. Hahaha vad kul, vi har nog haft samma smak när det gäller alla utom en. Gummivarianten hade jag blå.
    Idag sitter Iphonen stenhårt efter att ha köpt Nokia / Eriksson genom åren. Alla försäljare sa alltid att de gick att synka med Mac:en, och det stämde aldrig. Ingen aning om någon annan telefon är bättre, bara så tacksam att ha en telefon som faktiskt funkar med min dator.
    Tove

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Tove, frågan kvarstår! Köpa iPhone 5 eller inte, har du en sådan och är du nöjd? Jag lutar åt att det blir en iPhone igen p g a det du skriver, lätt att synka med macen. Förhoppningsvis är de värsta buggarna i operativprogrammet och då försvinner dom vid nästa uppdatering.

      Radera