tisdag 16 oktober 2012

Fame of Manhattan

Eftersom jag har huvudet under armen när det kommer till att hålla koll på Manhattankändisarna så blev jag glad att hitta den här roliga kartan som visar exakt var dom bor. Bara att printa ut och ha i fickan när jag strosar runt på Manhattan i jul. Jag ska hålla extra koll på Bill Murray nästa gång eftersom han bor närmast oss på Upper East Side. Ja, eller närmast och närmast, han bor på 96th Street och Madison och vi på 109th Street och Madison. En nätt promenad på ca 13 gator. Bill kanske inte handlar mat just i vår lokala deli i Spanish Harlem, men hålla ögonen öppna skadar ju inte.

Under kartlänken kan du klicka ock förstora kartan.

4 kommentarer:

  1. Åh vad cool! Kan ju verkligen komma till nytta för er!
    När vi var i NYC förra hösten satt "Jack Killian" (Gary Cole) vid bordet bredvid oss och fikade på Starbuckan på Union Sq. Det kändes stort att se en amerikakändis på stan :-) :-)
    /Karin LG

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin, det är ju det som är så kul med NY! Chansen att få se riktiga kändisar även om jag kan bli lite starstruck av att se Stellan Skarsgård på ICA. Jag har en kompis som satt på restaurang axel mot axel med Jerry Seinfeldt och hon kunde inte äta upp sin mat av anspänning ... ;D

      Radera
  2. London var inte dumt, särskilt the Wolsley (tack för tipset). Där hade vi Bob Geldof och GARY F**King OLDMAN! Sedan mötte vi Yoko utanför. Inte dumt alls. Gillar kändisspotting.
    Tove

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt Tove att Londontipsen kom till nytta. Nu var det länge sedan jag var i London och på Wolsley men det har aldrig slagit fel att du ser kändisar där. Vilket är himla kul!
      Men YOKO! Hon borde hålla sig i NY!

      Radera