onsdag 21 november 2012

For The Records

För en dryg månad sedan tipsade jag här på bloggen om sevärda dokumentärer. I morse fick jag ett nytt tips från Fredrik Strage när han satt i TV4:s morgonprogram och tipsade om dokumentären For the Records som du kan se på New York-nyhetsajten Captial. Filmen handlar hur en gammal skivaffär håller på att gå i graven. Vi är nog många som promenerat förbi Bleecker Bob's Records ovanför Bleecker Street på 118 West och 3rd Street i Greenwich Village utan att lägga någon större notis.

Saken är den att affärens ägare Robert Plotnik fick en stroke för några år sedan och nu driver hans lojala anställda affären vidare i väntan på att hyresvärden hittar en ny hyresgäst. Bleecker Bob's som har legat på samma adress sedan 60-talet är en kultur-vinyl-institution som lyckats överleva musikkassetter, CD och MP3 men spelar nu på sista strofen. I kväll tänkte jag lägga mig i soffan och titta. Förhoppningsvis hinner jag kanske även ta göra ett besök i jul innan Bleecker Bob är borta för alltid.
Foto: Jazz F/Yelp.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar