lördag 1 december 2012

1 DEC | New York julkalender

I dag börjar mitt tappra försök till en julkalender här på bloggen. Jag tänkte under 24 dagar bygga upp en New York-guide som kommer ge tips på mina favoritställen, restauranger, barer, caféer. och även sånt jag snappar upp. Självklart blir det även lite shopping och kultur. Jag hoppas att du kommer ha glädje av min julkalender-guide och att du snart tänker besöka det stora äpplet i väst.

Kultur  |  Det finns ett måste varje gång jag är i New York och det är ett besök på MoMa, Museum of Modern art. Oftast får jag med mig maken men det är ett härligt ställe att strosa runt själv och och ta då god tid på dig. Räkna med att det kommer ta minst 4 timmar innan du är ute på gatan igen.

Plussa på tid för museishopen, den tar minst en timme till. Det är ett stort och välsorterat prylmecka fullproppat med god design. Jag är ett stort fan av museishoppar och denna missar jag aldrig.

MoMa
11 West 53 Street, mellan 6th och 5th Avenue
OBS! Stängt på tisdagar. 
Bilder via Pinterest och Google/moma

4 kommentarer:

  1. Men åhhh, bästa adventskakendern! Jag ska läsa dina inlägg varje dag.
    /Karin LG

    SvaraRadera
  2. Jaaa Karin, det måste du göra! Sen får du boka NY-resa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag önskar jag kunde boka GENAST! Vi var där hela familjen förra höstlovet så det lär tyvärr dröja ett tag till nästa gång... :-)

      Radera
  3. Min man förstår inte att det tar sådan tid i shopen efteråt ;-)

    SvaraRadera