onsdag 5 december 2012

5 DEC | Pearl River Mart

Shopping | På 477 Broadway mellan Broom Street och Grand Street ligger ett Kinesiskt varuhus på fyra våningsplan. Här hittar du det mesta och lite till. Jag har aldrig gått där ifrån tomhänt.


Pearl River Mart har jag fyndat min fina gjutjärns tekanna, köpt vackra orgamipapper, goda kinesiska teer, medicinska tofflor, glasögonfodral i siden med mera.

I jul tänkte jag gå dit och införskaffa en rislampa till lägenheten i Harlem. Missa inte ett besök här, mitt i shoppingstråket på Broadway.

3 kommentarer:

  1. Åh så fint. Skatan i mig väcks!!!
    Tove

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tove, är det inte dax att åka till NY med Thi?

      Radera
  2. Får man dig som guide då? Tror Thi får bli lite större, så hon gillar att gå och shoppa. Inte favoritgrejjen just nu ;)

    SvaraRadera