onsdag 22 maj 2013

JPG + ESC = SANT

Ni som följer mig på Instagram har nog inte missat att jag var i Malmö i helgen och såg ESC-finalen. Vilken fest och vad roligt det var! Eftersom maken har sagt upp sig på SVT så var detta första och troligen sista gången som jag får vara med på ett ESC-final med både för- och efterfest så jag passade på att njuta ordentligt av att minga runt med diverse kändisar. Det var en fascinerande mix av schlagerstjärnor och politikerhöjdare som stod och trängdes i samma buffékö innan sändning.

För mig var kvällens höjdpunkt när jag under röstningen går på VIP-toan och kommer ut ser Jean Paul Gaultier sitta i en soffa utanför och tittar på röstningen via en TV-skärm. Jag var helt enkelt tvungen (totalt starstruck) att gå fram och klämma honom på armen och säga att jag älskade Petra Medes råsa "kavajklänning".

JPG visar sig vara en trevlig snubbe och vi snick-snackar lite om röstningen och att han hejar på Englands bidrag och framför allt hejar på Bonnie Tyler. För att vara en Ultra-Mega-Star-Mode-Skapare så blir jag imponerad över hans ödmjukhet och trevliga bemötande. JPG såg uppriktigt glad ut när jag gav honom min komplimang.

Jag hade en bra vy över scenen om man förbiser en fet kamerakran som ibland dolde programledaren. Men det gjorde inget för mina danska bänkgrannar, iklädda endast danska flaggor och jeansshorts, tog det mesta av min uppmärksamhet.


Det var en härlig stämning på Malmö Arena och det var nästan roligare att titta på allt runt omkring än att hålla koll på scenen. Här kommer ett par snabba bilder från min vinkel under kvällen.

Den inledande ingångsparaden gav inte så lite OS-vibbar!

Loreens fantastiska pausnummer.

Emmelie de Forest (hon i vitt bakom guldregnet) sjunger Danmarks vinnande bidrag. Igen.

Mina överlyckliga danska bänkgrannar.

Klockan 01.30 drog efterfesten igång på Slakthuset i Malmö.

Suportergänget "Team Robin" såg lite avslagna ut, så även jag. Efter att ha ätit en tuppkorv (?) tillredd och serverad av Trädgårdsonsdags Tareq Taylor så snubblade jag trött tillbaka till hotellet. Vilken kväll! Någon gång i framtiden ska jag berätta för bonus-barnbarnen om mitt möte med den Store Modeskaparen från Frankrike! Dom kommer tycka att det är jättespännande. Förhoppningsvis.

2 kommentarer:

  1. Där fick du till det och lurade mig med förkortningar! Kul att få träffa en JPG IRL... ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, eller HUR Caroline! LOL! ;D

    SvaraRadera