onsdag 18 september 2013

Conservatory Garden

Tidigt i morse, precis när det ljusnade, så tog jag min morgontrötta kropp med mig ut i parken för att jogga långsamt runt reservoaren. På vägen dit går jag igenom en liten inhägnad del som heter Conservatory Garden. I morse låg morgonljuset så fint över trädgården så jag kunde inte låta bli att ta upp mobilen och plåta. Håll till godo, här kommer en bildsvit som inte behöver någon kommentar.


Detta lilla paradis bör inte missas ifall du tänkte besöka Central Park. Trädgården ligger precis nedanför Harlem Meer i nordöstra hörnet av parken. Detta område är rätt fredat från de stora turisthorderna eftersom den ligger så högt upp i parken. Mitt tips är att ta Metro upp till 110th Street och gå ner förbi dammen Harlem Meer.

2 kommentarer:

  1. Från en morgontrött till en annan så är jag imponerad över dina tidiga morgonvanor! Men jag ser att det var värt det! Fascinerande folktomt för en sådan metropol ändå...

    SvaraRadera
  2. Lillis, det var det. Folktomt i trädgården men tjockfullt runt reservoaren där alla frenetiskt springer runt runt. :D

    SvaraRadera