torsdag 26 september 2013

Sniff and drive!

Jag trillade in på inredningsaffären West Elm på Upper West Side i förra veckan och kom ut med en halv flaska Savignon Blanc. Det var kärlek vid första ögonkastet när jag såg de vindoftande ljusen. Jag sniffade mig ivrigt igenom Champagne, Chardonnay, Merlot, Pinot Grigio, Cabernet och Pinot Noir innan jag fann mig själv stående i kassakön med en avsågad Savignon Blanc-flaska i handen.

Jag gillar idén med doftljus men det är sällan doften är lika angenäm när du väl tänder ljuset och efter ca 10 min har en molande huvudvärk för att det luktar kväljande citrus eller kanel eller något annat för-mycket-i-hela-rummet. Nu känner jag bara en svag doftnot av ett glas citrusdoftande Savignon Blanc och ljuset har varit tänt i snart en timme här på mitt skrivbord. Det bästa är att jag nu kan ta bilen till affären och handla middagsmat utan att åka fast för rattfylla.

Root:1 and Rewined Partnership Video-Full from Root:1 Wine on Vimeo.

Om du inte har vägarna förbi New York och butiken West Elm så kan du läsa mer om Adam Fetsch och hans ljusa idé och köpa vindoften här eller på den eminenta webbshoppen Kaufmann Mercantile.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar