torsdag 28 november 2013

FaceTime

I går trillade polletten ned! Jag har sen i onsdags i förra veckan funderat över varför jag känner igen den här kvinnan. Då var jag på Dean & DeLuca på Broadway för att köpa lite smått och gott. Vid tehyllan står jag och trängs med en kvinna som jag sååå väl känner igen. Jag funderar i banor som svensk dokusåpa, amerikans real housewife men kommer inte på vem hon är. Hon står där bredvid mig med svart långt hår, blek hy och välplockade ögonbryn och jag känner så väl igen henne. Hade hon där och då satt på sig ett par svartbågade glasögon så hade jag kanske kommit på det.

I går såg jag henne igen, på den här sajten för att se om serien Orange Is the New Black är på gång med ny säsong. Det verkar som inspelning pågår, säsong 2 är markerad i IMDb och "Alex Vause" går runt på New Yorks gator som en fri kvinna. Laura Prepon som hon heter IRL verkar privat ha en helt annan hårfärg så det ser lovande ut. "Alex" kommer dyka upp i säsong 2 trots rykten om tvärtom!

Tur att polletten inte trillade ned inne på Dean & DeLuca, då hade jag troligen svimmat rakt in i tehyllan av ren och skär starstruck!

Foto: orange-is-the-new-black.wikia.com

5 kommentarer:

  1. Jag skulle ha svimmat på stuberten, efter att först ha sagt något töntigt på svengelska. Hon är en av de snyggaste kvinnor jag vet, dessutom.

    SvaraRadera
  2. Sofia, jag oxå om jag hade vetat! Jag höll nästan på att tilltala henne på svenska för att kolla om hon var svensk. Tänk om jag hade gjort det!

    SvaraRadera
  3. Men hon hade svart hår nu?? Kanske för att hon spelar in igen?
    Mycket bra serie. Jag såg alla avsnitt från första säsong på 1 dag!! Jag var ensam hemma ;-)

    SvaraRadera
  4. LiseLotte, eftersom hon ser ut som "Alex" så tror jag att hon håller på att spela in nu. Jag längtar efter säsong 2! Imponerande att hinna se ALLA avsnitt på EN dag! Impad!

    SvaraRadera
  5. du kanske spanade in That 70's show en gång i tiden också...
    det tog ett tag innan jag kunde placera henne.

    SvaraRadera