fredag 6 december 2013

10-i-topp-jul

Jag tänkte att du säkert behöver hjälp med att kolla upp vilken musik du ska lyssna på nu fram till jul. Så här kommer en tio-i-topp-lista på årets julmusik 2013 med Spotifylänkar.

1. Malena Ernman, I decembertid
(Förvånansvärt skön, jag trodde inte att en mezzosopran skulle fungera på en hel julskiva) 

2. Mary J Blige,  A Mary Christmas
(Mary är en stor favvo, detta album kommer spelas både en och två gånger här hemma)

3. Sanna Nielsen, Min jul
(Här finns de säkra julmusikkorten samlade)

4.  Jojje Wadenius, Jul på Norska
(När man har en norrman som make så får man ställa upp ... )

5. Kelly Clarkson, Wrapped in Red
(Perfekt att rulla julköttbullarna till)

6. Susan Boyle, Home for Christmas
(Finns bara ett ord. Ståpäls)

7. Jewel, Let it Snow
(Spetsa glöggen och förför maken med denna babe-röst)

8. Johnny Mathis, Sending You a Little Christmas
(Låt maken förföra dig framför öppna spisen till denna smöriga)

9. Mauro Scocco, Årets julklapp. Andra utgåvan
(Mysig lixom ... )

10. Bad Religion, Christmas Songs 
(Sätt på dig dina Dr Martens och högkicka mot närmaste julgran, I say no more ... )

Julbonus: Erasure, Snow Globe
(Jag kunde inte låta bli, ser framför mig den höftvickande Andy Bell i röd toppluva)

Foto via pinterest.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar