måndag 7 april 2014

Favorit-doktor

Den här mannen har förgyllt många timmar för mig senaste tiden. Nu har jag betat av alla fem säsongerna på Netflix och det känns alldeles tomt i bröstet ... Min vän J (som också är helt såld på den här engelska serien om Doc Martin, en känslomässigt störd kirurg som får blodfobi, flyttar från London till Portwenn i Cornwall för att bli fiskebyns allmänläkare) SMS:ade mig här om veckan och föreslog att vi skulle åka dit på riktigt. Jag börjar nu bli rätt förtjust i tanken och tänk om jag väljer att stanna kvar. Kan faktiskt tänka mig att driva ett litet apotek, gå runt med nackkrage och vara hemligt förälskad i byns buttre läkare ...

Tipstack till Weronica som fick mig att titta på denna pärla till serie!

2 kommentarer:

  1. Och tack till dig som tipsade mig! Jag är också frälst!

    SvaraRadera
  2. I Port Isaac, som den lilla stan heter i verkliga livet, tillbringade jag ett par semesterdagar för ett par år sedan. Mysigt på alla sätt och vis. Hela Cornwall kan jag verkligen rekommendera som semestermål, speciellt med hyrbil. Små vindlande vägar utmed havet, vackra byar och städer, fantastiska stränder, coola Eden Project och konstnärstäta St Ives. Lovely!
    Anna

    SvaraRadera