måndag 1 februari 2016

Samlaren

För några år sedan var jag en problematisk Tradera-knarkare som inte kunde låta bli att lägga bud på diverse retroporslin och keramik. När hyllor och skåp började bli fulla så var jag tvungen att ta en Tradera-detox och är nu botad. Nuförtiden loggar jag bara in på Tradera för att sälja. Har varken plats, intresse eller användning för porslinsdelen. Dock har jag fortfarande en viss kärlek till keramik från formgivarna på 30- till 60-talet från Upsala-Ekeby och Nittsjö, så några rariteter behåller jag och försöker använda dom i vardagen så mycket som möjligt.

Men nu vaknade samlaren i mig till liv! Det är inte svårt att falla tillbaka i svårt missbruk när man ser sådana här bilder på Pinterest. Jag funderar på vilket dörrhål som går att bygga igen så jag kan spara ihop till en tjusig samling pepparkvarnar i trä. Äh, skojar bara men är det inte attans snyggt va?

Bildkälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar