måndag 20 juni 2016

Go Upstate New York!

Ungefär två timmar tar det att köra hyrbilen från Manhattan (i mitt fall räknat från Harlem) upp till Catskill Mountains och vildmarken. Förra sommaren öppnade det nyrenoverade hotellet Foxfire Mountain House med tio personligt inredda rum, en cool restaurang och bar. Sist men inte minst ligger det mitt i en fantastisk omgivning. Eliza Clark and Tim Trojan köpte stället 2013 och har sen dess renoverat med stilsäker hand det forna värdshuset från 1914 till ett fantastiskt fint hotell.

Se fler bilder på Hotellets hemsida och på Escape Brooklyn.com. Där kan du också läsa om att vill du bo i eget hus så kan du hyra ett, minst lika fint inrett som hotellet, av ägarna Eliza och Tim via Airbnb.com. Huset ligger precis bredvid.

Så nästa gång jag åker till mitt älskade New York så vill jag boka in ett par extra dygn i vildmarken. Tills dess håller jag koll på Foxfire Mountain House via Instagram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar